Bredband
Stockholms stadsnät är leverantör av bredband, TV och telefoni via bredbandsuttaget i husets lägenheter. 

Från och med februari 2024 har Stockholms Stadsnät blivit Bredband 2, det ska dock inte innebära någon skillnad för oss som kunder. 

Kostnaden för internetanslutning ingår i månadsavgiften.
Alla övriga kostnader och abonnemang enligt nedan betalas av respektive lägenhetsinnehavare och avtalas direkt med Bredband 2. 

I varje lägenhet finns det en anslutningspunkt med en så kallad tjänstedelare med beteckningen XG6846.

Tjänstedelaren har fyra ingångar (LAN1-LAN4). LAN1 och LAN2 används för att ansluta en internetkabel mellan tjänstedelaren och en egen trådlös router (WiFi-router) för att via WiFi kunna ansluta t ex mobiltelefon, padda eller dator. En trådlös router kan inhandlas på valfri elektronikbutik (t ex Kjell & Company, Webhallen eller El-giganten) eller från Bredband 2 (länk).  

Bredband 2 erbjuder även teknisk hjälp via hembesök.

 

TV & IP-telefoni
För att ansluta TV behöver du till ingång LAN3 eller LAN4 ansluta en så kallad digitalbox. Den beställer och bekostar du själv via Bredband 2,  0770-811 000.  
Bredband 2 erbjuder även teknisk hjälp via hembesök.

För att ansluta IP-telefoni kontaktar du Bredband 2 (Länk). 

 

Kundtjänst Bredband 2 Telefon: 0770-811 000

Helgfria vardagar 9.00-18.00, helgdagar 10.00-14.00

E-post: Meddelanden till bredband 2 

Driftsstörningar Bredband 2